0 0
Read Time:55 Second

BMW kommer också att börja jobba med agentmodellen, men när den ska införas och hur affären kommer se ut för återförsäljarna är inte officiellt.

Det var i måndags som bilsighten i Norge Bilnytt avslöjade att BMW Group Norge går över till agentmodellen. Marius Tegneby, kommunikationschef för norska BMW-importören bekräftade bytet av försäljningsmodell. 

Nu kan jag avslöja att även Sverige kommer gå över till agentmodellen. 

– I takt med att kundernas förväntningar förändras, digitaliseringen ökar och onlineförsäljningen av fordon expanderar, ser vi för oss själva en framtid i Europa med en agentmodell, säger informationschef Carl Lindvall på BMW.

– Denna nya försäljningsmodell kommer vi nu utveckla tillsammans med våra återförsäljare, som även i framtiden utgör ryggraden i vår vidare försäljningsframgång, säger Lindvall vidare.

BMW menar att man med agentmodellen får en hållbar, framgångsrik och lönsam försäljningsmodell för BMW Group.

– Vår sälj- och marknadsföringsstrategi fokuserar på kundlojalitet och en sömlös, digital och fysisk kundupplevelse av högsta klass. Den nya försäljningsmodellen ska gynna alla parter: våra kunder, våra återförsäljare och BMW Group, säger Carl Lindvall.

Samtidigt meddelar Lindvall att tidpunkten för implementeringen kommer annonseras senare.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Föregående inlägg Renaults nya importör!
Nästa inlägg Motorbranschen: Det här är det nya normala